Forsendelse og retur
Babyklær, barneklær, ungdomsklær og barnesko sendes ut fra vårt lager på Nesodden hver eneste dag.
Du skal få ditt produkt raskt! Vi gjør derfor vårt beste for å sende pakkene fra Sam&Sofie ut så fort som mulig, normalt innen et døgn etter at ordren er godkjent. I travle perioder kan det ta noe ekstra tid. Posten Norge AS leverer alle våre pakker. Du vil få et sporingsnummer på mail når pakken din sendes, slik at du kan følge pakkken din. Posten scanner ikke pakkene når de henter hos oss, de scannes på kveldstid når pakkene kommer inn på Postens distribusjonssentral. Etter at pakken er overtatt av Posten styrer vi dessverre ikke framføringstiden. Posten har en oversikt over framføringstider - men de lover dessverre ingenting. Stort sett går det raskt, men som med mange andre ting er det altså ingen garantier dessverre.
Frakt og omkostninger
Det skal ikke være dyrere å handle hos oss enn i butikk, bare mer behagelig! Du kan velge mellom flere forskjellige fraktløsninger - de fleste med fast sum. Frakt i Norge er dyrt - så alle disse løsningene er kraftig sponset fra vår side for at du skal kunne handle uten at det tilkommer store kostnader!
HANDLER DU FOR OVER 1250,- SPANDERER VI FRAKTEN TIL DEG.
Priser på ordre under 1250,-
Sporet pakke i postkassen - som Posten beregner skal komme fram til deg på 1-2 dager etter at vi har sendt den har en fastpris på 79,-. Maks vekt for slike sendinger er 5 kg. Hvis pakken er så stor at den ikke får plass i postkassen din vil postbudet ta den med tilbake til postkontoret og skrive ut en manuell hentelapp til deg - dette kan ta litt ekstra tid eventuelt.
Servicepakker skal i følge posten også være framme på 1-2 dager, men har den forskjellen at de blir levert direkte til post i butikk og du får en elektronisk melding på sms/spost når den er klar til henting. Om pakken er for stor til postkassen din går det mye raskere siden du da slipper loopen via postkassen din og tilbake til postkontoret / ref over) Via sporingsnummeret vil du hele tiden kunne se hvor den er. Servicepakker koster hos oss 129,- fast pris.
Hjemkjøring : For våre kunder som bor på Nesodden (der vi holder til ) tilbyr vi levering på døren for kroner 29,- uansett vekt. Dette er et tilbud som kun gjelder postnummer 1450, 1452, 1459.
Levering på døren kl 17-21 ; I de områdene hvor Posten tilbyr denne tjenesten er vårt fraktbeløp kr 349,-.
Hente selv; Du kan også velge å hente pakken din på lageret vårt selv. Det koster ingenting. Velger du denne løsningen vil vi sende deg en mail når pakken er klar til henting.
Fakturaløsning
I kassen vår kan du velge å betale med faktura - og ha 14 dagers betalingsutsettelse helt gratis. Fakturaen lages og sendes på en egen mail til deg når vi sender varene. Velger du å betale med kort eller paypal vil beløpet bli belastet kontoen din når kjøpsreservasjonen gjøres ( Når vi sender deg en ordrebekreftelse).
Du kan nå også betale vippse direkte i kassen vår.
Angrefrist/Returrett
Som kunde av vår nettbutikk har du alminnelig rettigheter ved kjøp og retur av varer. Du har 14 dagers angrefrist jf. Angrefristloven vedrørende netthandel og postordre. Vi forsøker å minimere papirutskriftene våre - så all informasjon og angrerettsskjema sendes på mail.
Når en ordre er mottatt er den bindende. Det er ofte hektisk hos oss og å gjøre endringer /kanselleringer kan ikke påregnes. Om vi klarer ordner vi det selvfølgelig - men når ordren er bekreftet gir vi ingen garanti for endring/kansellering.
Retur av varer skal foretas i originalemballasjen. Varen må ikke være brukt eller ødelagt. Gi oss gjerne en kort beskrivelse hvorfor du angrer på kjøpet.
Returporto betales av kunden. Her har du altså mulighet til å bestille , få varen hjem på døren, prøve, kjenne, se og lukte - og evt returnere varene dersom du ikke liker dem av en eller annen grunn. Kostnaden er kanskje ikke høyere enn det du ville brukt på å reise til en butikk heller ?
Returadressen vår er : Barneklær & Interør AS, Røerveien 193, Røer gård, 1459 Nesoddtangen. Tlf 99560500, mail: sissel@samsofie.no
Hvis returen skyldes feilleveranse eller produktfeil, refunderer vi returportoen. Dette avklares i forkant av returen om det er skal være aktuelt. NB! Returer må IKKE sendes i postoppkrav. Varen erstattes med et nytt produkt hvis det er en reklamasjon.
Varer som kommer i retur uten at mottaker har hentet den.
Dersom Posten er valgt som transportmetode vil Posten sende ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken.
Varer som kommer i retur pga feil adresse.
Når du bestiller varer hos oss legger du samtidig inn adressen din. Om du har lagt inn adressen i Klarna/vipps eller har handlet hos oss før kommer adressen automatisk. Pass på at det er den riktige - vi har ingen mulighet til å vurdere om du bor på adressen eller ei , så dette er ditt ansvar. Om pakken kommer i retur til oss pga feilaktig adresse / dårlig merket postkasse sender vi den gjerne ut på nytt om du dekker frakten ( returen har vi måttet betale for - for Posten gjør ikke det gratis). Hvis du ikke ønsker dette kansellerer vi ordren - men da mot et gebyr på kr 199,- for å dekke nevnte returkostnad og opphenting/behandling.